Ett varumärke är inte en logotyp
Vår vision är ett Sverige där våra akademiker kommer till sin rätt
Vår mission är att ge våra medlemmar de främsta verktygen och det bästa nätverket så att de kan stärkas genom hela arbetslivet.
Du som förtroendevald är en viktig del av Akavias varumärke. Det du uttrycker och hur du agerar i din roll som representant för Akavia på arbetsplatsen bidrar till hur våra medlemmar och andra kollegor uppfattar Akavia.
Tillsammans vill vi att Akavia över tid ska uppfattas som att:
- Vi är en katalysator som får saker att hända. Vi ser till att idéer blir handlingar och att eventuella hinder kan övervinnas.
- Vi strävar efter att åstadkomma utväxling i de investeringar medlemmarna gör i sin karriär och sitt arbetsliv.
- Vi ser verkligheten ur olika perspektiv för att bilda oss en uppfattning om bästa vägen framåt.
- Vi har tydligt fokus på att leverera medlemsnytta
- Vi lutar oss mot fakta och vetenskap
- Det vi säger, visar och gör är högst relevant för våra medlemmar
Vår ambition är att vårt varumärkes personlighet ska kännetecknas av att vi är:
-
Kompetenta
Vi vinner våra medlemmars förtroende genom att vara kunniga och pålästa. Vi erbjuder de bästa verktygen och råden i de situationer som kan uppstå under deras Vi ger råd baserade på fakta och erfarenhet. -
Drivande
Vi får saker att hända, vi är lösningsorienterade och jagar nya rön och insikter för att ständigt utveckla vårt erbjudande. Målet är att ha de bästa svaren när våra medlemmar behöver oss, oavsett situation. -
Personliga
Vi engagerar oss i varje medlems unika situation. Vi finns där när de behöver råd och stöd inför viktiga beslut. Vi fungerar också som medpart till medlemmar och arbetsgivare. Vi står stadigt och hittar konstruktiva lösningar som gör skillnad för varje medlem.