Inloggning på akavia.se

Som du säkert har märkt har vi byggt om akavia.se. Vi har också byggt om själva inloggningen. Om du loggar in med Mobilt Bank-ID så kan du bortse från nedanstående information.

Ny inloggning

Det betyder att inloggning sker direkt mot Akavias medlemssystem och det innebär att konton med egenvalda användarnamn inte längre fungerar.

Inte heller ditt tidigare lösenord som var krypterat gick att föra över till medlemssystemet och fungerar alltså inte. Användarnamnet är alltid ditt medlemsnummer från och med nu.

Vi är medvetna om att det kan bli lite bökigare för dig som medlem initialt men hoppas att du har överseende med detta. 

glomtlosen.jpg

Har du en e-postadress registrerad hos Akavia kan du själv ändra ditt lösenord via funktionen Glömt lösenord via Logga in-sidan (se bild ovan).  Du får en länk till din e-post där du via länken enkelt kan skapa ett nytt lösenord.

OBS! Du måste ange den e-post som är registrerad hos Akavia annars landar du på en felsida efter lösenordsbyte. Detta för att man inte ska kunna fiska e-postadresser.

Om du inte har en e-postadress registrerad hos Akavia kan du antingen:

  • Ringa Medlemsservice via 010- 303 75 00 följande tider: måndag-fredag 09.00-13.00
  • Mejla medlemsservice@akavia.se
  • Använda formuläret nedan för att registrera din mejladress

Varför gjorde vi detta?

Vi ser att snart nästan varje inloggning sker via Mobilt Bank-ID, BankID på kort eller fil. Har du inte skaffat det, gör gärna det. Det underlättar i många fall.

Men också för att:

  • förbättra säkerheten, framtidssäkra.
  • säkra personuppgifter (bara ett system för personuppgifter)
  • på sikt underlätta kontohantering

Lägga till/ändra min e-postadress hos Jusek

Ett fel inträffade när CAPTCHA-bilden skulle hämtas